Hovsaløsninger er i orden, når man bestemmer aftensmaden, men da ikke når man lovgiver om børns skolegang!
3 ud af 4 lærere er ikke uddannede i, hvordan man inkluderer, og både almindelige og "inkluderede" elever får dårligere udbytte af undervisningen, viser en ny undersøgelse.
Undervisningsminister Christine Antorini udtaler nu, at lærerne er blevet svigtet i forhold til inklusion i folkeskolen. I løbet af de næste to år vil hun råde bod på dette, bl.a. ved at oprette et videnscenter, som skal følge udviklingen og rådgive kommunerne.
![]() |
Christine Antorini |
Fint, så sker der da noget! - Men 2 år er altså meget lang tid i et barns liv! Hvor mange børn når at miste lysten til at lære i den tid? Hvordan skal de genvinde den?
Inklusion kræver flere midler, og midlerne skal være øremærkede til Folkeskolen, så de ikke havner andre steder i de slunkne kommunekasser!
Lærernes formand Anders Bondo siger, at KL og DLF bliver nødt til at udarbejde nogle retningslinier for inklusion, så kommunerne ikke selv kan bestemme praksis på dette område.
Hvornår lærer politikerne at inddrage interessenterne i et grundigt forarbejde, inden de lovgiver, så forudsætningerne er i orden, inden loven træder i kraft?
![]() |
Anders Bondo |
Det handler om vores eneste og dyrebareste råstof: vores børn!
(Kilde: "Folkeskolen")
Ingen kommentarer:
Send en kommentar